Prihlásenie

Ktorá pozícia v IT je najľudskejšia?

Neviem programovať a nie som žiadny IT-čkár, čiže – v IT nemám čo robiť. S týmto tvrdením sa stretávame pomerne často. Na prvý pohľad aj dáva zmysel. Nie je to však úplne pravda.

Pravdou je, že v softvérovej časti IT sveta sú developeri určite najznámejší hráči.

Projektové tímy však bývajú zložené z viacerých pozícií s rôznym zameraním aj úlohami.

Jednou z nich je aj rola konzultanta. Pre nezasvätených býva práve táto pozícia najväčšou neznámou a podobným pracovným ponukám ani nevenujú pozornosť. A, paradoxne, je to aj najväčšia škoda. Práve v nich sa totiž zvyknú skvele uplatniť aj tí, ktorí dovtedy s prácou v IT priamy kontakt nemali.

Ak nechceš urobiť podobnú chybu, tento článok je práve pre teba.

Keď chceš pomáhať

Na začiatok môžeme odkryť rúško tajomstva a vysvetliť si, kto vlastne konzultant je. V skratke je to človek, ktorého náplňou práce je pomáhať.

Konzultant je v podstate taký ľudský spájací prvok, ktorý stojí medzi softvérom a jeho používateľmi. Robí nastavenia, testuje, učí ľudí pracovať v novom softvéri a zvyknúť si naň.

Inak povedané – pomáha používateľom riešiť veci, ktoré ich trápia a zjednodušuje im ich pracovný život.

Hlavnú rolu tu teda hrá komunikácia a logické myslenie. Pri nastaveniach, ktoré si vyžadujú úpravu zdrojového kódu, už konzultanti majú v zálohe programátorov.

Kto sú naši konzultanti?

Zatiaľ neexistuje vysokoškolský odbor ušitý pre prácu konzultanta. Štartovaciu pozíciu teda nie je ľahké definovať a naši súčasní konzultanti k nám prišli z naozaj  rôznych smerov.

Spoločným prvkom je hlavne povaha našej práce.  Už od našich začiatkov pomáhame slovenským a českým firmám s digitalizáciou HR procesov. Preto k nám postupne začali prichádzať ľudia, ktorí s takýmito softvérmi pracovali na používateľskej úrovni.

Všetci však chceli niečo viac. Pochopiť jednotlivé procesy do hĺbky a vidieť aj za to, čo bežní useri vidia na obrazovke.

Výsledkom sú bývalé mzdárky, ktoré sú dnes naše payroll konzultantky. Ľudia, ktorí sa predtým venovali vzdelávaniu alebo recruitingu sa vyprofilovali zase na konzultantov zastrešujúcich tieto typy softvérov. A raritou nie sú ani absolventi, ktorí zatiaľ zisťujú, čo ich baví a napĺňa.

Najväčšia výhoda je najväčšia nevýhoda

Táto práca má niekoľko špecifík. Najvýraznejším z nich je to, že v nej v podstate neexistuje stereotyp a problémy, ktoré konzultanti riešia sa nezvyknú opakovať.

Dobrá správa je, že sa nenudia. Horšia zase to, že v tom z princípu nikdy nebudú dokonalí. Naopak. Je to o neustálom učení a zdokonaľovaní.

Konzultant je totiž vždy o krok popredu. Pozná teóriu aj trendy v oblasti, ktorú zastrešuje a takisto má naklikané stovky hodín vo svojom softvéri.

Vďaka tomu vie vždy pomôcť, poradiť a nájsť nečakané cestičky. A vďaka tomu vznikajú medzi konzultantmi a používateľmi špecificky vrelé vzťahy, ktoré v iných odvetviach nebývajú príliš bežné.

Preto je podľa nás konzultant v HR najľudskejšia pozícia v najľudskejšej časti IT sveta.

A pritom na to stačí zodpovednosť, chuť učiť sa a nebáť sa vziať si veci na plecia.

Takých ľudí hľadáme stále a vždy ich medzi sebou radi privítame.

Zdieľať s priateľmi

Pozrite si ďalšie články