Prihlásenie

Hecovačka: Keď aj malá kvapka môže spraviť veľký rozdiel

Tento príbeh začal v prvých dňoch minulého roku – v čase, kedy sme ešte v prísnych opatreniach denno-denne mierili v košeliach a pyžamových nohaviciach za stoly svojich domácich kancelárií.

Práve vtedy totiž v našom internom tíme People Operations vzplanul nápad.

Nápad, ktorý nám mal pomôcť netráviť celé dni pri monitoroch a obrazovkách. Nápad, ktorý nás mal v rámci možností postrčiť z usedených lockdownov a pomôcť nájsť kvapku motivácie niekam ísť a niečo urobiť.

A tak sa zrodila „hecovačka“.

Január a február

V januári sme zoskupili záujemcov v novom tíme názvom „Hecni sa“. Medzi nich sme každý mesiac pri príležitosti medzinárodného alebo svetového dňa zdieľali dobrovoľnú výzvu na vykonanie fyzicky a časovo nenáročnej aktivity.

Začali sme zhurta, pretože už v prvej výzve sme chceli obmedziť čas strávený na mobile. Väčšina z nás zvládla celú dvadsaťštyri hodinovku offline a chvíle scrollovania sociálnych sietí radšej venovala športu, rodine, spoločenským hrám alebo knihám.

Niektorí z nás to brali tak vážne, že si predĺžili turistiku o raz takú trasu alebo že mladším kolegom tí skúsenejší hovorili, ako sa kedysi bez mobilu nastavovali hodiny podľa kostola.

Marec

Druhá výzva sčasti nadväzovala na prvú. V marci sme si navzájom zdieľali recenzie a rôzne zdroje na články a knihy, ktoré by sme si mali prečítať, niektorí dokonca po dlhšom čase zamierili aj do kníhkupectiev.

A čo viac? Otvorili sme svoje knižnice a vzájomne si požičali tie najzaujímavejšie kúsky.

Apríl

Význam hecovačky sa naplno prejavil na Deň Zeme. Po náročnom hľadaní vhodného termínu sme sa predsa len stretli na žilinskom Vodnom diele so slovami: „Kebyže nejdeme spolu, tak asi neprídem!“

Nie preto, že by sa nám nechcelo prispieť k lepšiemu životnému prostrediu, akurát sa ukázal duch hecovačky. Okrem dobrého pocitu sme vtedy z Vodného diela odchádzali aj s deviatimi vrecami nazbieraných odpadkov.

Máj

Na máj pripadá Medzinárodný deň rodiny, tak sme sa rozhodli spojiť príjemné s užitočným a výzvu zamerať práve na dobre strávený čas s našimi najbližšími. Zorganizovanie rodinného guláša, dovolenka, spoločná oslava od 9-ročnej oslávenkyne až po 90-ročného prastarkého, rodinná chatovačka, birmovka, tak v takom znení sa niesol náš máj

Jún

Princíp hecovačky sme postavili na tom, že aj malá kvapka motivácie môže spraviť veľký rozdiel. V júni sme to vzali aj doslovne a výzvu zamerali na darovanie krvi. To niektorí z nás robia už dlhodobo, no ukázalo sa, že aj hecovačka má svoj efekt – popri kolegovi, ktorý krv daroval už 64-krát, sa medzi nami našla aj osoba, ktorá sa stala prvodarcom.

Júl a letná prestávka

Nezaháľali sme ani v druhej polovici roka a napriek viacerým iným aktivitám a návratu do officu hecovačka pokračovala.

Dovolenková sezóna sa rozbehla možno o čosi viac, ako posledné roky. Na leto sme zvolili o niečo jednoduchšie výzvy, ktoré nás mali udržať fit a v dobrej nálade.

Dokonca u nás vzniklo aj jedno meme, konkrétne z účasti (vtedy ešte) novo prijatej kolegyne, ktorú presviedčali, aby išla na turistiku. Tá to pri výšľape poriadne ľutovala.

August

Viacerým z nás nie je ľahostajná situácia v útulkoch. Už v minulosti sme zorganizovali zbierku, chodíme psíkov individuálne venčiť a pomôžeme, keď sa dá. Rovnako tak sme chceli ísť spoločne psíkov do útulku aj vyvenčiť, čo sa nám žiaľ nepodarilo, no aspoň sme sa zapojili do plnenia virtuálnej misky “Click and Feed”, ktorú sme v tom čase objavili.

September

Spájať sa pre dobrú vec sme chceli aj v septembri. Našim cieľom bolo vymeniť auto za ekologickejší druh dopravy, pričom nezáležalo na tom, či už to bolo MHD, bicykel alebo jednoducho chôdza. Dôležité je si uvedomiť, že len spoločnými silami vieme prispieť k lepšiemu životnému prostrediu.

Október

Nakoľko máme sedavý typ práce, Svetový deň chrbtice bol vhodnou príležitosťou na to, aby sme sa na naše telo viac zamerali. V našej chill zóne sme zorganizovali krátke stretnutie, ktoré bolo spojené s prezentáciou o chrbtici, bedrových kĺboch a správnom sedení, ale taktiež aj s cvičením a zodpovedaním rôznych otázok, čo malo pozitívne ohlasy aj u “nehecovačov”.

November

Cieľová rovinka našej hecovačky začala v novembri. Cieľom tejto výzvy bolo prejsť, prípadne odbehať čo najviac kilometrov. Už v 3. deň nás jeden z kolegovcov zachvátil dvadsiatimidvomi kilometrami, a tak sme si túto výzvu trošku upravili na „všetci proti nemu”.

Síce sme sa snažili, no ani tak sme mu neboli vyrovnaným parťákom. K poslednému dňu mesiaca mal odbehaných 285 kilometrov s 12 269 výškovými metrami a nám len padla sánka.

December

Cieľovú pásku sme v decembri nastavili na hory, ktoré majú veľký význam pre naše životy a prírodnú rovnováhu. Naša skupinka turistov organizuje niekoľkokrát do roka spoločné výšľapy a inak tomu nebolo ani teraz.

Avšak, netreba opomenúť ani individuálne zapojenie či skvelé príspevky do našej (po)nožkovej výzvy (najlepšie fotky toho, kam nás nohy zaniesli vo firemných ponožkách).

Sčítané a podčiarknuté

V sumáre sa do výziev našej GLOBESY hecovačky zapojilo 16 ľudí, pričom výzvy splnili 58-krát. A či bude naša hecovačka pokračovať aj v roku 2023? Výsledky prieskumu hovoria jasne, že záujem je.

Povráva sa však niečo o novom formáte, tak uvidíme. My sa už tešíme, že sa navzájom budeme aj naďalej burcovať a motivovať k lepšiemu.

HR asistent

Monika
Adamčiaková

Zdieľať s priateľmi

Pozrite si ďalšie články